نگاشته شده توسط: changerasht | اوت 2, 2008

شاید وقتی دیگر / نینا وباب

مثل همیشه خیابان شلوغ است. چندتایی بروشور از کیفم در‌می‌آورم. اولی، دومی، سومی، بروشور را به چهارمین زن که می‌‌دهم، چهره‌ی شادش شادتر می‌شود. معلوم است کلی سوال پریده توی سرش و من می‌دانم که نباید بمانم. رد می‌شوم. هنوز چند قدمی نرفته‌ام که صدایم می‌کند. «خانوم، این همون لایحه‌ایه که تازگی‌ها درموردش حرف می‌زنن؟ همش به خودم می‌گفتم چرا هیچکس کاری نمی‌کنه؟» لبخندی می‌زنم و می‌گویم «همچین هم بیکار ننشستیم می‌بینی که! شما هم اعتراضت رو اعلام کن تو بروشور توضیح داده» چشمم که به ۲ مامور آنطرف خیابان می‌افتد می‌دانم که با این بروشورهای توی دستم دیگر باید بروم. می‌گذرم ولی ذهنم نه. یعنی این خانم جوان چیزی از کمپین نشنیده بود؟ چقدر دلم می‌خواست می‌ماندم و از جنبش زنان، از تغییر برایش حرف می‌زدم. چقدر دلم می‌خواست دفترچه را در‌می‌اوردم تا می‌دید که زن‌ها خیلی هم ساکت ننشسته‌اند. دل خوش می‌کنم به آدرس‌ سایت‌هایی که توی بروشور نوشته شده. با آن همه کنجکاوی حتماً سری به سایت‌ها می‌زند. کسی چه می‌داند شاید وقتی دیگر جایی دیگر او هم دفترچه‌ای بروشوری‌ چیزی به دست من بدهد.

Responses

  1. حقا که زنان ما با داشتن چنین مبارزان شجاع و دلاوری باید هرچه زودتر به حقوق خودشان برسند!
    به به! چه قدر شجاعت! چه قدر مبارزه!
    به قول مادربزرگ بنده (که اتفاقن ايشان هم از جماعت نسوان بودند):
    شام و ناهار هیچ‌چی. آفتابه لگن هفت دست!
    یه دفترچه دادن به یه خانم، یه یادداشت توصیفی تشریحی این‌جوری هم می‌خواست لابد!
    هر کی ندونه فکر می‌کنه خانم وباب گرامی دست به چه عمل خطیری زده.
    پی نوشت:
    امیدوارم اون خانم به اینترنت دسترسی داشته باشه تا دست کم یکی از این هزاران هزار سایت رنگارنگی رو که قراره حقوقشو بهش بدن ببینه.

  2. واقعا نا امید کننده بود…دیگه دوره ی ذوق کردن از بروشور گذشته

  3. خیلی متشکرم از سانسور نظرم. داشتم نگران می‌شدم که نکند واقعن فمنيسم ليبرال اين مملکت اين‌قدر باجنبه شده باشد! که خدا را شکر از نگرانی به درمان آورديد!!!


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

